Protažení VOL. 2 

V prvním díle jsme si vysvětlili, jak a kdy se protahovat. Doufám, že jsi vše poctivě zkoušel(a). Dnes se podíváme na další metodu, jak posunout své pohybové možnosti dále.

Vždy je to o rovnováze (pamatuješ na povídání o rovnováze ze semináře PF s Nadhledem?). 
Co tím myslím? 

To, že své tělo ovládáš ty a tvá hlava. Na celou problematiku toho, že se nedostaneš do nějaké pozice korektně, se můžeme dívat tak, že máš nějakej sval zatuhlej, a tak ho tedy potřebuješ natáhnout. Anebo tak, že máš ten sval sice zatuhlej, ale neznamená to jen, že ho chceš natáhnout, znamená to, že chceš posílit protější sval (antagonistu) tak, aby dokázal ten zatáhlej sval “přervat” a tím ses dostal do požadovaný pozice.

Chápeš to? 

Radši si to ještě popíšeme na příkladu:Například chceš držet osu nad hlavou ve správný pozici, kdy máš osu přímo nad rameny. To bývá často problematické. 
Díky zatuhlým prsům tělo vůbec paže nepustí do správné pozice a pak to vypadá tak, že ti osa levituje několik centimetrů před hlavou a je pekelně těžký tam vůbec nějakou dobu vydržet. Co s tím? Buď začneš víc protahovat prsa a budeš čekat na ten den, kdy to bude stačit a dostaneš se tam, anebo to vezmeš opačně a začneš se soustředit na druhou stranu, a tou jsou záda. Posílíš mezilopatkový svaly tak, že dokážou to zkrácený prso “přervat” a dostanou paže do správný pozice. A problém je vyřešen.

Podle mě má tahle metoda mnohem větší přesah. Donutí tě nad celou problematikou přemýšlet trošku jinak a vnímat tělo jako jeden celek. Donutí i tvůj mozek přemýšlet trošku jinak. Tělo začne reagovat tak, že bude chtít samo povolit prsa, aby se s tím vším nemuselo tak rvát. A hlavně tím vyřešíš mnohem líp a efektivněji dysbalance (čti jako nerovnováhu mezi jednotlivými stranami těla). 

Je to cesta, která není úplně easy a je to často velkej boj. Aby taková změna přišla, tak samozřejmě nestačí něco takovýho udělat jednou týdně a čekat zázraky. 


Další možností, jak dosáhnout cíle je, že se budeš snažit několikrát přes den “narvat” do pozice, ve které bys chtěl být. Když si to ukážeme opět na příkladu s osou nad hlavou, bude to vypadat tak, že (v ideálním případě) několikrát přes den budeš tuto pozici zkoušet třeba jen s gumou, koštětem nebo páskem a budeš se snažit zatáhnout lopatky tak silně k sobě, aby přetáhly zatuhlý prsa. To je možnost, jíž se můžeš věnovat i přes den v práci. 



A ta nejlepší cesta? Kombinace všeho dohromady. Můžeš se přes den v práci snažit rvát do správný pozice ramen, odpoledne na tréninku posilovat a večer to prodýchat a protáhnout. 



Tímto jsme si ukázali dvě hlavní metody, jak se dostat ze statusu “zatuhlá sviňa” na status “protaženej čávo”. Jde o ukázku hlavních cest, jak vyřešit nějaký problém. Jakmile se dostaneš do fáze, kdy už vše bude tak nějak v rovnováze, už nebudeš muset věnovat tolik času korekcím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *