Řekněmě, že veškeré předchozí cviky plně zvládáme a můžeme přejít na zas o něco vyšší level.* Kliky ve stojce jsou velmi náročným cvikem a to především po technické stránce. Ve své podstatě jsou dva typy HSPU a to STRIKTNÍ a KIPOVANÁ (kopaná) verze. Proto si obě verze představíme, ukážeme a porovnáme. 

Pár věcí, které by se ti mohly hodit:

  • Platí pravidlo, že pokud neuděláte ani jeden striktní klik ve stojce, neměli byste se vůbec pouštět do kliků kipovaných/kopaných. Takže pokud víš, že tvůj cíl je sázet tam HSPU jak blázen, začni nejprve trénovat striktní provedení, uvidíš, že ti to pomůže. 
  • Striktní HSPU jsou mnohem fyzicky náročnější než ty kipované.  
  • Než to začneš zkoušet, je dobré si protáhnout a zmobilizovat nejen svaly ramen, ale i KRKU!! 
  • Pokud je ti pozice nepříjemná, zkus začít stojkou na hlavě…
  • Začínej pomalu! Chtít na první pokus dát HSPU je vysokej cíl, takže je lepší začít jednotlivýma průpravama! 

STRIKTNÍ HSPU 

CO je ke správnému provedení zapotřebí? 

  1. Ruce +/- na šíři ramen 
  2. V moment pokrčení rukou, začínáš dělat HSPU 
  3. Pohyb dolů by měl být kontrolovaný 
  4. Lokty směřují do předu
  5. Dokud se hlava nedotkne země/podložky/abmatu, nepřestávej se soustředit, hrozí riziko zranění
  6. Je důležité mít stažené kompletně celé tělo, včetně zadku a břicha. Pokud budeš jako hadrová panenka, v životě klik neuděláš.
  7. Konec kliku nastává až v momentě propnutí rukou zpátky do výchozí pozice + těla v jedné linii

KIPOVANÉ/KOPANÉ HSPU

CO je ke správnému provedení zapotřebí? 

Když srovnáme striktní verzi tohoto cviku a tuto verzi, žádný z bodů se nemění, pouze se nějaké další přidávají:

  1. Ruce +/- na šíři ramen 
  2. V moment pokrčení rukou, začínáš dělat HSPU 
  3. Pohyb dolů by měl být kontrolovaný 
  4. Lokty směřují dopředu
  5. Dokud se hlava nedotkne země/podložky/abmatu, nepřestávej se soustředit, hrozí riziko zranění
  6. V momentě doteku hlavy podložky, krčíme kolena tak, jako bychom si chtěli sednout na imaginarní židli (hlavou dolů, haha) 
  7. Zadek opřeme o zeď 
  8. Ve stejný moment, kdy se snažíme narovnat ruce, vykopneme nohy směrem ke stropu a narovnáme i je (jedná se o synchronizovaný pohyb)
  9. Je důležité mít stažené kompletně celé tělo, včetně zadku a břicha. Pokud budeš jako hadrová panenka, v životě klik neuděláš.
  10. Konec kliku nastává až v momentě propnutí rukou zpátky do výchozí pozice + těla v jedné lini 

*Spousta principů v provedení souvisejících cviků – stojky, plank, Hollow pozice atp. je totožná, nebudu se tedy opakovat. Pokud by někdo měl zájem, může si k postupným průpravám přečíst starší články, kde je vše vysvětleno. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *