Dýchání, je velmi často opomíjená část tréninku….Proč by taky ne, ”VŽDYŤ DÝCHAT UMÍ PŘECI KAŽDÝ”.  To sice ano, ale u cvičení to takhle jednoduché není!

Co Ti teda správné dýchání přinese během tréninku? Můžeme Ti garantovat pokud SPRÁVNĚ dýcháš…zvedneš VĚTŠÍ VÁHU, zvládneš VÍC OPAKOVÁNÍ, rapidně SNÍŽÍŠ RIZIKO ZRANĚNÍ a navíc budeš mít HEZČÍ POSTAVU! No uznej, to jsou všechno výhody pro které se stojí dýchání naučit, nebo mu alespoň věnovat větší pozornost během tréninku (pokud to už samozřejmě neděláš). 

Jak teda správně dýchat? Správné dýchání lze provádět dvěma způsoby, které jsou si opravdu podobné. 

První způsob je zcela jednoduchý. Ve fázi uvolnění (činka se pohybuje bez vaši pomoci) se nadechujete a naopak ve fázi záběru (činku tlačíte/táhnete vlastní silou) vydechujete. Nádech i výdech provádíte v rozsahu celého pohybu.

Druhý způsob je téměř stejný. Nádech i výdech provádíte stejně jako v prvním případě. Ovšem nádech lze provést jediným hlubokým nádechem těsně před záběrem a výdech lze provést až po dotažení zátěže do konečné pozice.

Jak přesně to teda během tréninku funguje? 


Dech z pohledu výdrže a kondice

Pokud správně dýcháš, tělo zvládá okysličit všechny svaly a ty díky tomu zvládneš trénovat mnohem efektivněji. Proč? Protože to šílený pálení svalů (laktááááát), přijde o něco později, anebo vůbec. Co to znamená? Že zvládneš víc opakování bez bolesti, což ti samozřejmě pomůže lépe dosáhnout tréninkových cílů.

Jak je možný, že zvládnu zvednout větší váhu?

Představ si, že máš v břiše nafukovací balón. Když je vyfouklý, tvoje tělo je uvolněné a pohyblivé do všech směrů. To u těžkých vah nepotřebujeme. Riskoval bys akorát nějaké zranění. Naopak, když balon pořádně nafoukneš, zastabilizuješ celej střed a z tvýho těla se stane pevná, stabilní pevnost, která ti dá dokonalou oporu a síla se nebude nikde ztrácet. Dokážeš se pak do všeho líp opřít.

Jaktože budu mít hezčí postavu?

Díky silovým nádechům rapidně posílíš svoje vnitřní břicho. Díky tomu se mnohonásobně zlepší tvoje držení těla. Už nebudeš mít tu kachní pr*el. Břicho se srovná do roviny a nebude tak vypouklé. Navíc tě nebudou bolet záda

Zkus na příštím tréninku u každého pohybu myslet na správný dech. Čím větší zátěž, tím víc foukej do balonu! Čím náročnější cvičení, tím víc kyslíku potřebuješ.

To, že jsi přečetl tento článek a třeba nad tím budeš přemýšlet, je první základní krok. A když ti cokoliv nebude jasné, tak se neboj zeptat.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *